Ostatnimi tygodniami w Net-Factory mocno pracujemy nad 4 sklepami internetowymi, które już niebawem ujrzą światło dzienne. Wszystkie budujemy w oparciu o WP + WC. Dodatkowo strony będą gotowe na przyjęcie Gutenberga na swój pokład, który za niedługo będzie już na podstawowym wyposażeniu WP.
Ale nie o tym dzisiaj.
Mam nadzieję, że większość developerów projektując stronę czy sklep ma gdzieś w tyle głowy magiczną frazę „optymalizacja pod kątem SEO” i poprawnie buduje strukturę nagłówków, linkowanie wewnętrzne, uzupełnia atrybuty, dodaje META itd. Myśląc o tym już w fazie projektowania oszczędzasz mnóstwo czasu, które będzie potrzebny w przyszłości w związku z optymalizacją strony, aby wyszukiwarki poprawnie indeksowały stronę.
Jak dodać atrybuty alt i title dla wszystkich zdjęć produktu w WooCommerce?
Przy pracy nad jednym sklepem, wywołując 8 produktów posiadających promocję, okazało się, że linki nie posiadają uzupełnionego atrybutu alt, a obrazki nie mają alt, a przecież wszyscy grzmią by uzupełniać alty, title, by podpowiedzieć robotom indeksującym stronę co zawiera zdjęcie, czym jest link itd. dlatego warto dokleić poniższy filtr do pliku functions.php:
add_filter('wp_get_attachment_image_attributes', 'wplab_change_attachement_image_attributes', 20, 2);
function wplab_change_attachement_image_attributes( $attr, $attachment ){
// Get post parent
$parent = get_post_field( 'post_parent', $attachment);
// Get post type to check if it's product
$type = get_post_field( 'post_type', $parent);
if( $type != 'product' ){
return $attr;
}
/// Get title
$title = get_post_field( 'post_title', $parent);
$attr['alt'] = $title;
$attr['title'] = $title;
return $attr;
}
Filtr dodaje nazwę produktu do atrybutów alt i title i załatwia sprawę po mistrzowsku!