Edycja i zarządzanie zamówieniami #5 Obsługa WooCommerce

Zamówienia w WooCommerce

Kolejny wpis z cyklu Obsługa WooCommerce, tym razem omówimy szczegółowo Zamówienia w WooCommerce, aby się do nich dostać po zalogowaniu do panelu administratora wybieramy WooCommerce > Zamówienia.

Na ekranie pojawi się lista ostatnio złożonych zamówień w sklepie. Tabela została podzielona na kolumny:

  • Zamówienie – nr zamówienia (unikalny numer) + imię i nazwisko
  • Data – data złożenia zamówienia (dd-mm-rrrr)
  • Status – aktualny status zamówienia – zobacz wpis: omówienie statusów w WooCommerce
  • Płatność – dane wpłacającego za zakupy
  • Wyślij do – dane do wysyłki – w większości przypadków będą to te same dane co w kolumnie płatność, chyba, że klient poda inne dane do dostawy podczas składania zamówienia
  • Suma – łączna kwota zamówienia
  • Działania – zmiana statusu lub dodatkowe akcje “na zamówieniach”, które wymagają rozbudowy standardowego WooCommerce np. wygeneruj fakturę, wyślij fakturę itd.

Zamówienia możemy filtrować po statusie zamówienia: Wszystkie, Oczekujące na płatność, W trakcie realizacji, Wstrzymane, Zrealizowane, Anulowane, Nieudane. A także po dacie i użytkowniku.

Możemy również skorzystać z wyszukiwarki zamówień (wpisując dowolną frazę).

Edycja pojedynczego zamówienia w WooCommerce

Wybieramy z listy pojedyncze zamówienie, po wejściu możemy edytować większość pól, chyba, że zamówienie ma status Zrealizowane, to wtedy część z nich nie będzie dostępna.

Edycja zamówienia:

  1. Data utworzenia – edycja daty złożenia zamówienia
  2. Płatność – dane podane podczas zamawiania usługi/produktu
  3. Wysyłka – dane do wysyłki – jeśli inne niż dane płatności (dotyczy produktów wysyłanych fizycznie)
  4. Status – w trakcie, wstrzymane, zrealizowane, zwrócone itd. Zmiana statusu i zaktualizowanie zamówienie spowoduje wysyłkę wiadomości transakcyjnej do klienta.
  5. Klient – pole w którym pojawi się informacja czy zamówienia dokonał “Gość” czy “Użytkownik” sklepu
  6. Lista produktów/usług, które zostały zamówione (wyszczególnione zestawienie: nazwa, ilość, cena, podatek, wysyłka i inne)
  7. Możliwość wprowadzenia kodu rabatowego – jak je skonfigurować? Zapraszamy tutaj.
  8. Każdorazowa zmiana w tej sekcji powinna zostać “przeliczona”.
  9. Poniżej, pod sekcją Produkt pojawią się niestandardowe pola z zamówienia (jeśli zostały skonfigurowane), np. Godzina wykonania usługi, “Chcę fakturę + dane firmy” itd.
  10. Notatki – do administracji (obsługi sklepu) oraz do klienta; po zatwierdzeniu takiej notatki (do klienta) wiadomość zostanie wysłana do klienta
  11. W specjalnym boxie Akcje: Zamówienia można wywołać specjalne akcje, np. Wyślij ponownie e-mail o zamówieniu. W tym polu pojawią się również dodatkowe funkcje (jeśli posiadamy rozbudowaną wersję sklepu) np. wygeneruj fakturę, wyślij fakturę itd.
  12. Na koniec pracy z zamówieniem należy wszystko zaktualizować.

Mam nadzieję, że wpis pomoże Wam zapoznać się bliżej z Zamówieniami w sklepie WooCommerce i od teraz zarządzanie zamówieniami stanie się po prostu łatwiejsze. W razie problemów pisz śmiało na hello@wp-lab.pl.

Marcin Guzik

Marcin Guzik

Zafascynowany WordPressem. Użytkownik WP od 2008 roku, od wersji 2.4, albo 2.5 (nie pamiętam dokładnie). Piszę na: mrcng.pl. Zawodowo: jestem właścicielem Net-Factory. Prywatnie: mąż, ojciec, instruktor karate.

Opieka i serwis stron internetowych

Zajmij się swoim biznesem a my zajmiemy się Twoją stroną. Zapewniamy stałą opiekę oraz wyspecjalizowany serwis dla stron na WordPress oraz sklepów internetowych WooCommerce.

Wybierz coś dla siebie