Zamówienia w WooCommerce
Kolejny wpis z cyklu Obsługa WooCommerce, tym razem omówimy szczegółowo Zamówienia w WooCommerce, aby się do nich dostać po zalogowaniu do panelu administratora wybieramy WooCommerce > Zamówienia.
Na ekranie pojawi się lista ostatnio złożonych zamówień w sklepie. Tabela została podzielona na kolumny:
- Zamówienie – nr zamówienia (unikalny numer) + imię i nazwisko
- Data – data złożenia zamówienia (dd-mm-rrrr)
- Status – aktualny status zamówienia – zobacz wpis: omówienie statusów w WooCommerce
- Płatność – dane wpłacającego za zakupy
- Wyślij do – dane do wysyłki – w większości przypadków będą to te same dane co w kolumnie płatność, chyba, że klient poda inne dane do dostawy podczas składania zamówienia
- Suma – łączna kwota zamówienia
- Działania – zmiana statusu lub dodatkowe akcje “na zamówieniach”, które wymagają rozbudowy standardowego WooCommerce np. wygeneruj fakturę, wyślij fakturę itd.
Zamówienia możemy filtrować po statusie zamówienia: Wszystkie, Oczekujące na płatność, W trakcie realizacji, Wstrzymane, Zrealizowane, Anulowane, Nieudane. A także po dacie i użytkowniku.
Możemy również skorzystać z wyszukiwarki zamówień (wpisując dowolną frazę).
Edycja pojedynczego zamówienia w WooCommerce
Wybieramy z listy pojedyncze zamówienie, po wejściu możemy edytować większość pól, chyba, że zamówienie ma status Zrealizowane, to wtedy część z nich nie będzie dostępna.
Edycja zamówienia:
- Data utworzenia – edycja daty złożenia zamówienia
- Płatność – dane podane podczas zamawiania usługi/produktu
- Wysyłka – dane do wysyłki – jeśli inne niż dane płatności (dotyczy produktów wysyłanych fizycznie)
- Status – w trakcie, wstrzymane, zrealizowane, zwrócone itd. Zmiana statusu i zaktualizowanie zamówienie spowoduje wysyłkę wiadomości transakcyjnej do klienta.
- Klient – pole w którym pojawi się informacja czy zamówienia dokonał “Gość” czy “Użytkownik” sklepu
- Lista produktów/usług, które zostały zamówione (wyszczególnione zestawienie: nazwa, ilość, cena, podatek, wysyłka i inne)
- Możliwość wprowadzenia kodu rabatowego – jak je skonfigurować? Zapraszamy tutaj.
- Każdorazowa zmiana w tej sekcji powinna zostać “przeliczona”.
- Poniżej, pod sekcją Produkt pojawią się niestandardowe pola z zamówienia (jeśli zostały skonfigurowane), np. Godzina wykonania usługi, “Chcę fakturę + dane firmy” itd.
- Notatki – do administracji (obsługi sklepu) oraz do klienta; po zatwierdzeniu takiej notatki (do klienta) wiadomość zostanie wysłana do klienta
- W specjalnym boxie Akcje: Zamówienia można wywołać specjalne akcje, np. Wyślij ponownie e-mail o zamówieniu. W tym polu pojawią się również dodatkowe funkcje (jeśli posiadamy rozbudowaną wersję sklepu) np. wygeneruj fakturę, wyślij fakturę itd.
- Na koniec pracy z zamówieniem należy wszystko zaktualizować.
Mam nadzieję, że wpis pomoże Wam zapoznać się bliżej z Zamówieniami w sklepie WooCommerce i od teraz zarządzanie zamówieniami stanie się po prostu łatwiejsze. W razie problemów pisz śmiało na hello@wp-lab.pl.