Kupony rabatowe w WooCommerce
Sklep gotowy, wdrożony na serwer i przetestowany? Czas rozpocząć działania marketingowe! Idealną opcją są kupony rabatowe WooCommerce – funkcja wbudowana, którą wystarczy aktywować.
Jak dodać kupon rabatowy w WooCommerce?
Wybieramy zakładkę w panelu administratora WooCommerce > Kupony. Następnie za pomocą przycisku Dodaj kupon, tworzymy pierwszą promocję dla produktów.
1. Kod kuponu – wprowadzamy kod, który później będziemy mogli wykorzystać reklamując produkty / usługi. To ten kod klienci będą podawać w koszyku by uzyskać rabaty na zakupy w sklepie.
2. Opis – opcjonalnie można uzupełnić opis kuponu. Opis widoczny jest tylko w panelu administratora. Mając kilkadziesiąt kodów rabatowych łatwiej odnaleźć się na liście kuponów (czego dotyczy, jakiej promocji, kampanii itd.)
Ustawienia główne kuponu rabatowego (3)
5. Typ rabatu – wybieramy z listy rozwijanej czy rabat ma być kwotowym rabatem na koszyk (np. rabat 50 zł na zakupy w koszyku), kwotowym rabatem na produkt (np. rabat 20 zł na konkretny produkt), czy procentowym rabatem (np. 10% rabatu od wartości zamówienia).
6. Wartość kuponu – w zależności od powyższego wyboru wprowadzamy wartość kuponu; wprowadzamy wyłącznie liczbę (bez znaków specjalnych “%”, “-“), wystarczy wprowadzić np. 10, 25 itd.
7. Data wygaśnięcia kuponu – wprowadzamy datę do kiedy obowiązuje kupon rabatowy
Ograniczenia użytkowania kuponu rabatowego w WooCommerce (4)
Kupony rabatowe w WooCommerce oferują wiele możliwości kombinacji, możemy przede wszystkim określić:
1. Minimalną kwotę zakupu
2. Maksymalną kwotę zakupu
Wprowadzone powyżej kwoty dotyczą wartości netto zamówienia w koszyku. Jeśli wprowadzisz 50 zł (minimalna kwota zakupu), to będzie to 50 zł netto (bez podatku).
3. Do pojedynczego użytku – określamy czy można używać kupon wraz z innymi kuponami, a także mamy możliwość wykluczyć działanie kuponu dla produktów w promocji (gdy produkt posiada promocyjną cenę).
4. Produkty – przypisujemy kod rabatowy konkretnym produktom
5. Wyklucz produkty – wybieramy produkty, których kupon rabatowy nie dotyczy
6. Kategorie produktów – jeśli posiadasz produkty w setkach, tysiącach, to możesz wybrać całe kategorie produktów dla których będzie możliwy rabat z kuponem rabatowym
7. Wykluczyć kategorie – analogicznie jak powyżej, tylko tutaj możemy wykluczyć całą kategorię z obowiązywania kuponu rabatowego
8. Dozwolone e-maile – to lista maili, które mogą skorzystać z promocji. Wpisujemy adresy rozdzielając je przecinkiem np. hello@wp-lab.pl, biuro@net-factory.pl, jeśli kupon rabatowy ma dotyczyć wszystkich adresów w jednej domenie wprowadź *@wp-lab.pl
Limity wykorzystania kuponu rabatowego w WooCommerce
Konfiguracja tej zakładki jest opcjonalna, ale warto poświęcić chwilę i poprawnie skonfigurować limity wykorzystania kuponu w przyszłości.
Limit wykorzystania na kupon – ilość ile razy można wykorzystać kupon zanim straci ważność; np. wpisujemy 100 a potem udostępniamy kupon rabatowy w sieci np. “pierwsze 100 osób z kuponem wplab-50 otrzymuje zniżkę na koszyk w postaci 10%” itd.
Limit wykorzystania na użytkownika – ilość ile razy 1 użytkownik może wprowadzić kupon
W razie jakichkolwiek pytań, pisz na hello@wp-lab.pl lub po prostu skomentuj wpis poniżej.