Kupony rabatowe w WooCommerce – Jak je poprawnie skonfigurować? #4 Obsługa WooCommerce

Kupony rabatowe w WooCommerce

Sklep gotowy, wdrożony na serwer i przetestowany? Czas rozpocząć działania marketingowe! Idealną opcją są kupony rabatowe WooCommerce – funkcja wbudowana, którą wystarczy aktywować.

Jak dodać kupon rabatowy w WooCommerce?

Wybieramy zakładkę w panelu administratora WooCommerce > Kupony. Następnie za pomocą przycisku Dodaj kupon, tworzymy pierwszą promocję dla produktów.

1. Kod kuponu – wprowadzamy kod, który później będziemy mogli wykorzystać reklamując produkty / usługi. To ten kod klienci będą podawać w koszyku by uzyskać rabaty na zakupy w sklepie.

2. Opis – opcjonalnie można uzupełnić opis kuponu. Opis widoczny jest tylko w panelu administratora. Mając kilkadziesiąt kodów rabatowych łatwiej odnaleźć się na liście kuponów (czego dotyczy, jakiej promocji, kampanii itd.)

Ustawienia główne kuponu rabatowego (3)

5. Typ rabatu – wybieramy z listy rozwijanej czy rabat ma być kwotowym rabatem na koszyk (np. rabat 50 zł na zakupy w koszyku), kwotowym rabatem na produkt (np. rabat 20 zł na konkretny produkt), czy procentowym rabatem (np. 10% rabatu od wartości zamówienia).

6. Wartość kuponu – w zależności od powyższego wyboru wprowadzamy wartość kuponu; wprowadzamy wyłącznie liczbę (bez znaków specjalnych “%”, “-“), wystarczy wprowadzić np. 10, 25 itd.

7. Data wygaśnięcia kuponu – wprowadzamy datę do kiedy obowiązuje kupon rabatowy

Ograniczenia użytkowania kuponu rabatowego w WooCommerce (4)

Kupony rabatowe w WooCommerce oferują wiele możliwości kombinacji, możemy przede wszystkim określić:

1. Minimalną kwotę zakupu

2. Maksymalną kwotę zakupu

Wprowadzone powyżej kwoty dotyczą wartości netto zamówienia w koszyku. Jeśli wprowadzisz 50 zł (minimalna kwota zakupu), to będzie to 50 zł netto (bez podatku).

3. Do pojedynczego użytku – określamy czy można używać kupon wraz z innymi kuponami, a także mamy możliwość wykluczyć działanie kuponu dla produktów w promocji (gdy produkt posiada promocyjną cenę).

4. Produkty – przypisujemy kod rabatowy konkretnym produktom

5. Wyklucz produkty – wybieramy produkty, których kupon rabatowy nie dotyczy

6. Kategorie produktów – jeśli posiadasz produkty w setkach, tysiącach, to możesz wybrać całe kategorie produktów dla których będzie możliwy rabat z kuponem rabatowym

7. Wykluczyć kategorie – analogicznie jak powyżej, tylko tutaj możemy wykluczyć całą kategorię z obowiązywania kuponu rabatowego

8. Dozwolone e-maile – to lista maili, które mogą skorzystać z promocji. Wpisujemy adresy rozdzielając je przecinkiem np. hello@wp-lab.pl, biuro@net-factory.pl, jeśli kupon rabatowy ma dotyczyć wszystkich adresów w jednej domenie wprowadź *@wp-lab.pl

Limity wykorzystania kuponu rabatowego w WooCommerce

Konfiguracja tej zakładki jest opcjonalna, ale warto poświęcić chwilę i poprawnie skonfigurować limity wykorzystania kuponu w przyszłości.

Limit wykorzystania na kupon – ilość ile razy można wykorzystać kupon zanim straci ważność; np. wpisujemy 100 a potem udostępniamy kupon rabatowy w sieci np. “pierwsze 100 osób z kuponem wplab-50 otrzymuje zniżkę na koszyk w postaci 10%” itd.

Limit wykorzystania na użytkownika – ilość ile razy 1 użytkownik może wprowadzić kupon

W razie jakichkolwiek pytań, pisz na hello@wp-lab.pl lub po prostu skomentuj wpis poniżej.

Marcin Guzik

Marcin Guzik

Zafascynowany WordPressem. Użytkownik WP od 2008 roku, od wersji 2.4, albo 2.5 (nie pamiętam dokładnie). Piszę na: mrcng.pl. Zawodowo: jestem właścicielem Net-Factory. Prywatnie: mąż, ojciec, instruktor karate.

Opieka i serwis stron internetowych

Zajmij się swoim biznesem a my zajmiemy się Twoją stroną. Zapewniamy stałą opiekę oraz wyspecjalizowany serwis dla stron na WordPress oraz sklepów internetowych WooCommerce.

Wybierz coś dla siebie