Personalizacja ustawień podstrony Zamówienie w WooCommerce

Dostosuj wygląd podstrony Zamówienie w WooCommerce

Standardowy widok WooCommerce pozostawia wiele do życzenia i wymaga mnóstwa poprawek oraz modyfikacji, zdecydowana większość zmian wymaga znajomości kodowania, nie mniej jednak kilkanaście usprawnień wykonamy bezpośrednio z poziomu kokpitu WordPressa.

I przyznam się szczerze, że nie miałem o tym zielonego pojęcia. Do tej pory pole „Nazwa firmy” usuwałem za pomocą poniższego kodu:

add_filter( 'woocommerce_checkout_fields' , 'wplab_hide_company_checkout_fields' );

function wplab_hide_company_checkout_fields( $fields ) {
unset($fields['billing']['billing_company']);

return $fields;
}

A obecnie wystarczy przejść do Ustawienia > Wygląd > Dostosuj > WooCommerce > Zamówienie (patrz zrzut ekranu poniżej).

Jak ukryć np. pole „Nazwa firmy (opcjonalnie)”?

Następnie na pasku bocznym masz możliwość personalizacji 3 pól:

  • Nazwa firmy
  • Ciąg dalszy adresu
  • Telefon

Możesz pola ukryć, ustawić aby były opcjonalne lub zaznaczyć by były wymagane bezwarunkowo.

Ukrywanie pól na podstronie Zamówienie w WooCommerce

Wprowadź zmiany wedle uznania i potrzeb.

Podstrona zamówienie po zmianach

Nasza podstrona „Zamówienie” na wp-lab.pl wygląda tak jak na poniższym zrzucie ekranu. Nie ma pola Nazwa firmy, nie ma dodatkowej linii w adresie, pole Telefon pozostało obowiązkowe.

Rozszerzone możliwości personalizacji

Oczywiście możemy dowolnie rozbudowywać podstronę Zamówienie i w zasadzie tak jak w całym WP ogranicza nas wyłącznie wyobraźnia.

Przykładowo na stronie Ruby Cleaning Services przygotowaliśmy w oparciu o jedną z wtyczek WPDesk kilka dodatkowych pól, które znacznie ułatwiają obsługę zamówień składanych za pomocą strony rubycs.pl. Podstrona Zamówienie wygląda następująco:

Klient wybiera datę, preferowaną godzinę wykonania usługi, a także zaznacza czy chce otrzymać fakturę VAT. Następnie te informacje pojawią się w wiadomości e-mail po złożeniu zamówienia (do klienta, do administratora), w panelu administratora w zamówieniu, a także na koncie użytkownika po wybraniu zamówienia z zakładki Zamówienia.

Na dzisiaj to tyle. A jak u was postępy pracy w kolejnym tygodniu pracy?

Marcin Guzik

Marcin Guzik

Zafascynowany WordPressem. Użytkownik WP od 2008 roku, od wersji 2.4, albo 2.5 (nie pamiętam dokładnie). Piszę na: mrcng.pl. Zawodowo: jestem właścicielem Net-Factory. Prywatnie: mąż, ojciec, instruktor karate.

Opieka i serwis stron internetowych

Zajmij się swoim biznesem a my zajmiemy się Twoją stroną. Zapewniamy stałą opiekę oraz wyspecjalizowany serwis dla stron na WordPress oraz sklepów internetowych WooCommerce.

Wybierz coś dla siebie