Dostosuj wygląd podstrony Zamówienie w WooCommerce
Standardowy widok WooCommerce pozostawia wiele do życzenia i wymaga mnóstwa poprawek oraz modyfikacji, zdecydowana większość zmian wymaga znajomości kodowania, nie mniej jednak kilkanaście usprawnień wykonamy bezpośrednio z poziomu kokpitu WordPressa.
I przyznam się szczerze, że nie miałem o tym zielonego pojęcia. Do tej pory pole „Nazwa firmy” usuwałem za pomocą poniższego kodu:
add_filter( 'woocommerce_checkout_fields' , 'wplab_hide_company_checkout_fields' );
function wplab_hide_company_checkout_fields( $fields ) {
unset($fields['billing']['billing_company']);
return $fields;
}
A obecnie wystarczy przejść do Ustawienia > Wygląd > Dostosuj > WooCommerce > Zamówienie (patrz zrzut ekranu poniżej).
Jak ukryć np. pole „Nazwa firmy (opcjonalnie)”?
Następnie na pasku bocznym masz możliwość personalizacji 3 pól:
- Nazwa firmy
- Ciąg dalszy adresu
- Telefon
Możesz pola ukryć, ustawić aby były opcjonalne lub zaznaczyć by były wymagane bezwarunkowo.
Ukrywanie pól na podstronie Zamówienie w WooCommerce
Wprowadź zmiany wedle uznania i potrzeb.
Podstrona zamówienie po zmianach
Nasza podstrona „Zamówienie” na wp-lab.pl wygląda tak jak na poniższym zrzucie ekranu. Nie ma pola Nazwa firmy, nie ma dodatkowej linii w adresie, pole Telefon pozostało obowiązkowe.
Rozszerzone możliwości personalizacji
Oczywiście możemy dowolnie rozbudowywać podstronę Zamówienie i w zasadzie tak jak w całym WP ogranicza nas wyłącznie wyobraźnia.
Przykładowo na stronie Ruby Cleaning Services przygotowaliśmy w oparciu o jedną z wtyczek WPDesk kilka dodatkowych pól, które znacznie ułatwiają obsługę zamówień składanych za pomocą strony rubycs.pl. Podstrona Zamówienie wygląda następująco:
Klient wybiera datę, preferowaną godzinę wykonania usługi, a także zaznacza czy chce otrzymać fakturę VAT. Następnie te informacje pojawią się w wiadomości e-mail po złożeniu zamówienia (do klienta, do administratora), w panelu administratora w zamówieniu, a także na koncie użytkownika po wybraniu zamówienia z zakładki Zamówienia.
Na dzisiaj to tyle. A jak u was postępy pracy w kolejnym tygodniu pracy?