Raportowanie sprzedaży
Prowadząc jakikolwiek biznes warto monitorować swoją „aktywność”, porównywać ją i wyciągać wnioski na przyszłość, aby nasze efekty były coraz lepsze.
Nie inaczej jest w przypadku prowadzenia sprzedaży internetowej. Warto obserwować sprzedaż, generować raporty, analizować je i dostosowywać ofertę do oczekiwań klientów.
Sklep internetowy WooCommerce posiada wbudowane narzędzia do raportowania sprzedaży, ale i nie tylko sprzedaży.
Raporty w WooCommerce
Wybieramy zakładkę WooCoommerce > Raport. Po wejściu w oknie roboczym zobaczymy multum funkcji i możliwości raportowania/podglądu jak działa nasz e-biznes.
Po pierwsze (1)wybieramy zakładkę, która nas interesuje:
- Zamówienia – możemy wygenerować raport sprzedaży według daty, produktu, kategorii, kupony czy plików do pobrania (w przypadku produktów wirtualnych)
Następnie wybieramy okres czasu (3) jakiemu chcemy się przyjrzeć (rok, ostatni miesiąc, obecny miesiąc, ostatnie 7 dni i własny okres).
Istnieje możliwość wyeksportowania danych do pliku CSV (4).
Dodatkowo wygenerowany raport możemy przeglądać pod kątem (5): sprzedaży brutto w tym okresie, średniej dziennej sprzedaży brutto, sprzedaży netto w tym okresie, średniej dziennej sprzedaży netto, złożonych zamówień, zakupionych produktów, zwrotów zamówień, opłat za wysyłkę oraz wartości użytych kuponów.
- Klienci – możemy zobaczyć zestawienie sprzedaży „Klienci vs goście”, a także mamy dostęp do pełnej listy klientów (imię i nazwisko, nazwa użytkownika, e-mail, lokalizacja, zamówienia, wydane pieniądze, ostatnie zamówienia oraz działania: pogląd zamówień, edycja, odświeżenie statystyk)
- Magazyn – zestawienie wszystkich produktów pod względem stanu magazynowego (niski stan magazynu, brak w magazynie, największy stan magazynowy)
- Podatki – zestawienie podatkowe sprzedaży wedle stawki podatkowej (nazwa podatku, stawka, liczba zamówień, kwota podatku, kwota podatku wysyłki, suma podatku) oraz zestawienie podatków według daty (okres, liczba zamówień, suma sprzedaży, suma kosztów wysyłki, suma podatku, zysk netto)
A teraz zaloguj się do swojego panelu administratora i sprawdź swoją sprzedaż, wyklikaj różne raporty, zobacz czarno na białym jak działa Twój e-biznes, wyciągnij wnioski i dostosowuj ofertę do zmiennych oczekiwań.
Tylko od was zależy jak wykorzystacie potencjał raportowania sprzedaży w sklepie internetowym.
A na dzisiaj to wszystko. Do następnego!