Statusy zamówień WooCommerce
Wczoraj omówiłem zamówienia w WooCommerce, jak w praktyce wygląda zarządzanie zamówieniami w panelu administratora. Dzisiaj zajmę się statusami zamówień, które system tworzy w chwili gdy klient klika “Kupuję i płacę” – w momencie sfinalizowania zamówienia.
Dostęp do edycji zamówień i de facto do statusów mają użytkownicy: Kierownik Sklepu (Shop Manager) oraz Administrator (Admin).
Jaki status może mieć zamówienie w WooCommerce?
Zamówienia mogą mieć różne statusy (w trakcie, wstrzymane, zrealizowane, zwrócone itd.), które informują Obsługę Sklepu co dzieje się z realizacją zamówienia.
Lista statusów zamówień w WooCommerce
- W trakcie realizacji – klient złożył i zapłacił za zamówienie (wybrane metody płatności: płatności online, za pobraniem), stan magazynowy zmniejszony, Obsługa Sklepu może realizować zamówienie
- Wstrzymane (oczekujące na płatność) – klient złożył zamówienie, wybrał metodę płatności “przelew tradycyjny”, stan magazynowy zmniejszony, Obsługa Sklepu czeka na zaksięgowanie środków na koncie bankowym
- Oczekujące na płatność – klient złożył zamówienie, ale nie zapłacił
- Nieudane – wystąpił błąd podczas płatności, przykładowo klient wybrał płatności online np. PayU, zamówił, został przeniesiony na stronę banku i nie ukończył transakcji
- Anulowane – zamówienie zostało anulowane przez zamawiającego lub przez Obsługę Sklepu; status Anulowane nie przywróci “zdjętych” stanów magazynowych
- Zrealizowane – zamówienie wykonane – zakończone
- Zwrócone – klient zamówił, zapłacił, odebrał i zwrócił, status nadaje Obsługa Sklepu
Mam nadzieję, że statusy zamówień zostały dokładnie omówione i nie będą już sprawiać Wam trudności.
W kolejnym wpisie pokażę jak utworzyć własny, niestandardowy status zamówienia i jak go wykorzystać w zarządzaniu zamówieniami w WooCommerce.