Contact Form 7 – niezbędna wtyczka do WordPressa
Contact Form 7 to jedna z podstawowych wtyczek z jakich korzystamy w naszej pracy z WordPressem. CF7 oferuje naprawdę ogromne możliwości jeśli chodzi o wysyłkę formularzy online, za pomocą wtyczki możemy stworzyć prosty formularz kontaktowy, zapytanie o produkt czy nawet rozbudowany formularz zamawiania produktu/usługi.
Co prawda po zainstalowaniu wtyczki Contact Form 7 i umieszczeniu domyślnego shortcode na stronie formularz wygląda bardzo surowo i ubogo. Jednak posiadając podstawową wiedzę z zakresu HTML&CSS bardzo łatwo można uatrakcyjnić jego wygląd.
Standardowo po wysłaniu formularza kontaktowego otrzymujemy komunikat o poprawnej wysyłce:
Jeśli jednak chcemy np. wykorzystać piksel Facebooka i monitorować/śledzić potencjalnych klientów, którzy wysłali zapytanie powinniśmy posiadać przekierowanie na nową podstronę po prawidłowym wysłaniu formularza.
Jak zrobić prawidłowe przekierowanie na nową podstronę?
Do niedawna można było korzystać z tego poradnika, ale niestety: “This function is scheduled to be abolished by the end of 2017”, tak więc poniżej mam dla Was inne rozwiązanie.
Po pierwsze przyda nam się rozszerzenie do Contact Form 7 o nazwie: Contact Form 7 Redirection (link do repo).
Po drugie przygotuj podstronę, do której mają zostać przekierowani klienci po wypełnieniu formularza kontaktowego, może to być przykładowo podstrona “Dziękujemy!” albo “Dziękujemy za wypełnienie formularza” itd. Dodatkowo za pomocą pliku robots.txt zablokuj robotom indeksującym dostęp do tej podstrony, tak aby nie pojawiała się w wynikach wyszukiwania.
Następnie przejdź do podstrony Formularze w panelu administratora i wybierz formularz, któremu chcesz utworzyć przekierowanie. Otwórz zakładkę Redirection Settings i z listy rozwijanej “Select a page to redirect to on successful form submission” wybierz podstronę do której ma nastąpić przekierowanie.
Po prawidłowym wypełnieniu i wysłaniu formularza kontaktowego, klienci zostaną przekierowani na wybraną wcześniej podstronę.
Reklamy dla użytkowników FB, którzy wysłali formularz
Kolejny krok to poprawna konfiguracja Grupy Odbiorców i śledzenie użytkowników Facebooka, którzy wysłali formularz i widzieli podstronę “Dziękujemy”. Po zapełnieniu takiej Grupy Odbiorców będziemy mieli możliwość kierowania reklama do tych osób. Ale konfiguracja piksela, grup, tworzenie reklam dla wybranej grupy to już temat na osobny wpis.
Na dzisiaj to tyle! Udanego tygodnia!