Zarządzanie użytkownikami
Rozwijając bloga, stronę, sklep internetowy z czasem pojawią się pierwsi odwiedzający, subskrybenci, czytelnicy, czy nawet klienci, a to wiąże się z koniecznością zarządzania użytkownikami (edycja, usuwanie kont, moderowanie komentarzy, opinii, banowie kont, IP itd.).
Aby dostać się do zakładki związanej z kontami użytkowników wybieramy Użytkownicy > Wszyscy użytkownicy. Zobaczymy listę kont użytkowników jakie automatycznie utworzył WordPress. Listę możemy filtrować po roli, wykonywać masowe akcje (usuwanie, zmiana roli itd.), a także skorzystać z wyszukiwarki po prawej stronie u góry.
Użytkowników możemy podzielić ze względu na role:
- Administrator
- Redaktor
- Autor
- Współpracownik
- Subskrybent
- Kierownik sklepu (wymagany WooCommerce)
- Klient (wymagany WooCommerce)
O poszczególnych rolach i ich uprawnieniach w WordPressie opowiem już jutro w kolejnym wpisie – zobacz tutaj.
Edycja profilu użytkownika
Administrator strony może dowolnie edytować swoje konto, jak również konta użytkowników, jednak tej kwestii, należy stosować się do wytycznych i zasad RODO jakie obowiązują w waszych firmach i organizacjach itd.
Administrator, właściciel konta ma do dyspozycji sekcje:
- Personalizacja – zmiany związane z „wyglądem” panelu administratora
- Nazwa – możliwość edycji: imienia, nazwiska, pseudonimu, a także wybranie nazwy wyświetlanej np. pod wpisami: Autor wpisu: Imię i nazwisko
- Dane kontaktowe – a w niej adres e-mail, strona www i link do Google+ (który z pewnością niebawem zniknie)
- O Tobie – informacja „bio” oraz zdjęcie profilowe, które należy skonfigurować w serwisie Gravatar
- Zarządzanie kontem – możliwość wygenerowania nowego hasła i wylogowania się z panelu na wszystkich pozostałych urządzeń
- Adres płatności klienta oraz Adres wysyłki klienta – dane uzupełnione przez sklep WooCommerce w momencie złożenia zamówienia w sklepie internetowym
Po wejściu w życie dyrektywy unijnej o ochronie danych osobowych wprowadzono szereg zmian w WordPressie jak i systemie sprzedażowym WooCommerce.
Pojawiły się dodatkowe funkcje w zakładce WooCommerce > Ustawienia > Konta i prywatność, gdzie możemy określić nasze preferencje dotyczące: zamówień bez rejestracji, samej rejestracji, a także długości przechowywania danych osobowych klientów dokonujących zakupy w sklepie.
W razie pytań pisz w komentarzu lub na hello@wp-lab.pl.