Masz zainstalowanego WordPressa, uruchomiłeś i wstępnie skonfigurowałeś WooCommerce, a nawet dodałeś już swój pierwszy prosty produkt. Czas na skonfigurowanie atrybutów, które ułatwią dodawanie produktów z wariantami (o czym opiszę już jutro)!
Atrybuty produktów – czym właściwie są?
Atrybuty produkty to nic innego jak cechy produktu. Sprzedając buty możesz opisać produkt za pomocą atrybutów: rozmiar, kolor, rodzaj skóry, wielkość obcasa itd. każdy atrybut będzie miał kilka zmiennych. W sklepie z deskami snowboardowymi, produkt będzie posiadał atrybuty: rocznik, przeznaczenie, płeć, długość, stan itd.
Korzystając z atrybutów w późniejszym czasie można rozbudować sklep internetowy o możliwość filtrowania wyników w kategoriach produktów, a można to zrobić oczywiście po wcześniej skonfigurowanych atrybutach!
Najważniejsza sprawa w kontekście konfigurowania sklepu internetowego to możliwość wykorzystania atrybutów do tworzenia produktów z wariantami, co daje ogromne możliwości w konfiguracji takiego wielowariantowego produktu, np. dodajesz buty zimowe #001, tworzysz 3 warianty na bazie atrybutu rozmiar (roz. 36, roz. 38, roz. 42) i w karcie produktu buty zimowe #001 klient może wybrać, który rozmiar chce kupić.
Dodajemy atrybuty w kokpicie
Po zalogowaniu do Kokpitu wybierz Produkty, a następnie zakładkę Atrybuty. Zobaczysz ekran jak na zrzucie ekranu poniżej:
Wedle przyjętej numeracji:
- Wpisz nazwę atrybutu (opcjonalnie możesz aktywować archiwa oraz wybrać rodzaj sortowania wprowadzanych atrybutów)
- Dodaj atrybut “Rozmiar”
- I po chwili znajdziesz go na liście w tabeli obok
Konfiguracja taksonomii dodanego atrybutu
Utworzyłeś atrybut “Romiar”. Czas dodać wartości dla tego atrybutu. Wybierz tak jak poniżej “Konfiguruj taksonomie”.
Wprowadź wartości
A więc dodajemy wartości dla atrybutu “Rozmiar”.
- W polu “Nazwa” wprowadzasz wartość (możesz opcjonalnie dodać opis); wciśnij [enter] lub naciśnij “Dodaj nowy Rozmiar”
- Po chwili wartość zostanie dodana do tabeli obok
- Z wykorzystanie “drag and drop” możesz w łatwy sposób posortować wartości wedle swoich wymagań
Jak wykorzystać atrybuty w produkcie?
Atrybuty dodane – śmiało można je wykorzystać przy dodawaniu produktu. Jak to zrobić? Jak ich użyć? Zapoznaj się z wpisem: Jak dodać prosty produkt i gdy będziesz na etapie edycji Danych Produktu w zakładce Atrybuty wybierz nowo dodany Atrybut, tak jak na zrzucie ekranu poniżej:
Wybierz lub dodaj nowe wartości atrybutu
Nie pozostało nic innego jak:
- Wybrać wartości dla atrybutu “Rozmiar” (po wpisaniu pierwszych liter system podpowie czy taka wartość znajduje się w taksonomii atrybutu, jeśli tak – wybierz ją, jeśli nie za pomocą przycisku “Dodaj Nowy” – stwórz ją)
- “Dodaj nowy” pozwala na tworzenie nowych zmiennych dla wybranego atrybutu
- Na koniec koniecznie ZAPISZ ATRYBUTY!
Udało się! Atrybuty skonfigurowane i poprawnie dodane do produktu! Czas na testy i eksperymenty!
Przykładowe atrybuty w sklepie internetowym ATOM SPORT, jest tego trochę, ale właśnie dzięki temu klient w momencie tworzenia produktów wybiera atrybut i zaznacza zmienne, które go dotyczą. Wszystko przygotowane, aby jak najbardziej ułatwić obsługę sklepu internetowego.
Do dzieła! W razie jakichkolwiek problemów zostaw komentarz, pytanie lub pisz na hello@wp-lab.pl