Atrybuty w sklepie – jak je wykorzystać? #2 Obsługa WooCoommerce

Masz zainstalowanego WordPressa, uruchomiłeś i wstępnie skonfigurowałeś WooCommerce, a nawet dodałeś już swój pierwszy prosty produkt. Czas na skonfigurowanie atrybutów, które ułatwią dodawanie produktów z wariantami (o czym opiszę już jutro)!

Atrybuty produktów – czym właściwie są?

Atrybuty produkty to nic innego jak cechy produktu. Sprzedając buty możesz opisać produkt za pomocą atrybutów: rozmiar, kolor, rodzaj skóry, wielkość obcasa itd. każdy atrybut będzie miał kilka zmiennych. W sklepie z deskami snowboardowymi, produkt będzie posiadał atrybuty: rocznik, przeznaczenie, płeć, długość, stan itd.

Korzystając z atrybutów w późniejszym czasie można rozbudować sklep internetowy o możliwość filtrowania wyników w kategoriach produktów, a można to zrobić oczywiście po wcześniej skonfigurowanych atrybutach!

Najważniejsza sprawa w kontekście konfigurowania sklepu internetowego to możliwość wykorzystania atrybutów do tworzenia produktów z wariantami, co daje ogromne możliwości w konfiguracji takiego wielowariantowego produktu, np. dodajesz buty zimowe #001, tworzysz 3 warianty na bazie atrybutu rozmiar (roz. 36, roz. 38, roz. 42) i w karcie produktu buty zimowe #001 klient może wybrać, który rozmiar chce kupić.

Dodajemy atrybuty w kokpicie 

Po zalogowaniu do Kokpitu wybierz Produkty, a następnie zakładkę Atrybuty. Zobaczysz ekran jak na zrzucie ekranu poniżej:

Dodajemy atrybuty w kokpicie 

Wedle przyjętej numeracji:

  1. Wpisz nazwę atrybutu (opcjonalnie możesz aktywować archiwa oraz wybrać rodzaj sortowania wprowadzanych atrybutów)
  2. Dodaj atrybut “Rozmiar”
  3. I po chwili znajdziesz go na liście w tabeli obok

Konfiguracja taksonomii dodanego atrybutu

Utworzyłeś atrybut “Romiar”. Czas dodać wartości dla tego atrybutu. Wybierz tak jak poniżej “Konfiguruj taksonomie”.

Konfiguracja taksonomii dodanego atrybutu

Wprowadź wartości

A więc dodajemy wartości dla atrybutu “Rozmiar”.

  1. W polu “Nazwa” wprowadzasz wartość (możesz opcjonalnie dodać opis); wciśnij [enter] lub naciśnij “Dodaj nowy Rozmiar”
  2. Po chwili wartość zostanie dodana do tabeli obok
  3. Z wykorzystanie “drag and drop” możesz w łatwy sposób posortować wartości wedle swoich wymagań
Wprowadź wartości atrybutu

Jak wykorzystać atrybuty w produkcie?

Atrybuty dodane – śmiało można je wykorzystać przy dodawaniu produktu. Jak to zrobić? Jak ich użyć? Zapoznaj się z wpisem: Jak dodać prosty produkt i gdy będziesz na etapie edycji Danych Produktu w zakładce Atrybuty wybierz nowo dodany Atrybut, tak jak na zrzucie ekranu poniżej:

Jak wykorzystać atrybuty w produkcie?

Wybierz lub dodaj nowe wartości atrybutu

Nie pozostało nic innego jak:

  1. Wybrać wartości dla atrybutu “Rozmiar” (po wpisaniu pierwszych liter system podpowie czy taka wartość znajduje się w taksonomii atrybutu, jeśli tak – wybierz ją, jeśli nie za pomocą przycisku “Dodaj Nowy” – stwórz ją)
  2. “Dodaj nowy” pozwala na tworzenie nowych zmiennych dla wybranego atrybutu
  3. Na koniec koniecznie ZAPISZ ATRYBUTY!
Wybierz lub dodaj nowe zmienne atrybutu

Udało się! Atrybuty skonfigurowane i poprawnie dodane do produktu! Czas na testy i eksperymenty!

Przykładowe atrybuty w sklepie internetowym ATOM SPORT, jest tego trochę, ale właśnie dzięki temu klient w momencie tworzenia produktów wybiera atrybut i zaznacza zmienne, które go dotyczą. Wszystko przygotowane, aby jak najbardziej ułatwić obsługę sklepu internetowego.

Do dzieła! W razie jakichkolwiek problemów zostaw komentarz, pytanie lub pisz na hello@wp-lab.pl

Marcin Guzik

Marcin Guzik

Zafascynowany WordPressem. Użytkownik WP od 2008 roku, od wersji 2.4, albo 2.5 (nie pamiętam dokładnie). Piszę na: mrcng.pl. Zawodowo: jestem właścicielem Net-Factory. Prywatnie: mąż, ojciec, instruktor karate.

Opieka i serwis stron internetowych

Zajmij się swoim biznesem a my zajmiemy się Twoją stroną. Zapewniamy stałą opiekę oraz wyspecjalizowany serwis dla stron na WordPress oraz sklepów internetowych WooCommerce.

Wybierz coś dla siebie