Cross-sell w sklepie WooCommerce
Cross-selling to strategia sprzedażowa, w myśl której chcemy zmaksymalizować zysk podczas jednej transakcji, proponując klientowi produkty dodatkowe, uzupełniające do produktu znajdującego się w koszyku.
Przykłady?
- sprzedajesz buty – proponuj pasty, środki do pielęgnacji obuwia
- sklep z nartami – proponuj kaski, odzież, buty narciarskie, kije
- oferujesz usługi księgowe online – proponuj dodatkowe godziny konsultacji online
- na wp-lab.pl oferujemy pakiety serwis i opiekę nad stronami www, dodatkowo proponujemy pomoc techniczną
- itd.
Jak skonfigurować cross-selling w WooCommerce?
Nic prostszego. Podczas dodawania/edycji produktu, którą dosyć obszernie omówiłem w tym wpisie, w sekcji Dane produktu uzupełniasz kartę Powiązane produkty w sekcji.
A w praktyce wygląda to tak, że klient będąc w koszyku widzi dodatkową sekcję produktów “równie interesujących”.
W sklepie internetowym K2 Obuwie na podstronie koszyka za pomocą cross-sellingu klient może pokazać inne produkty, które być przykują uwagę nabywcy.
Co prawda nie jest to stricte cross-selling, ponieważ klient nie oferuje produktów dodatkowych do sprzedawanego obuwia.
Jak wyłączyć cross-sell w sklepie WooCommerce?
Sprawa wygląda podobnie jak w przypadku “Podobnych produktów”.
Pierwszy sposób to najzwyczajniej w świecie pozostawienie pustego pola “Cross-sell” w panelu administratora:
Drugi sposób to ukrycie sekcji “cross-sells” za pomocą CSS. Wystarczy dokleić do arkusza styli poniższy kod:
.cross-sells {
visibility:hidden;
}
lub
.cross-sells { display:none; }
Trzeci sposób (najpewniejszy) to edycja pliku functions.php w motywie potomnym:
/* Remove cross-sell products */
remove_action( 'woocommerce_cart_collaterals', 'woocommerce_cross_sell_display');
Gotowe!
W razie jakichś problemów pisz śmiało w komentarzu lub na hello@wp-lab.pl